loading...
سبک جهانی دفاع شخصی رزم توس(ایرون فایتر سابق)
Iron بازدید : 530 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

پیلاتس عبارت است از ایجاد هماهنگی كامل بین جسم ، ذهن و روح .

افراد ابتدا از طریق كنترولوژیبه شیوه هدفمند ، كنترل كامل جسم خود را در دست می گیرند و سپس از راهتكرار كامل حركات آن به شیوه تدریجی ولیپیشرفت كننده به یك نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می كنند.

كنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می شود ، حالتها و حركاتنادرست بدن را اصلاح می كند، نیروی حیات را به بدن باز می گرداند و توانذهنی را افزایش می دهد

انسانهاتقریبا در دوران كودكی از نعمت رشد طبیعی و متعارف جسمانی برخوردارند امابا شروع دوران بلوغ ، جسم افت كرده و شانه ها خمیده می شوند، عضلات شل وآویزان شده و نیروی حیاتی بشدت رو به تحلیل می رود .

بدون شك این قضیهامری فراگیر و طبیعی است. انجام حركات ورزشی كنترولوژی و رعایتدستورالعملهای آن پرورش جسمانی را به ایده آل نزدیك می كند

علم كنترولوژی اختیار كامل جسم را توسط مغز در دست می گیرد. یعنی عضلات بدن از اراده فرد فرمان ببرند. سانی كه كنترولوژی را برای اولین بار تجربه می كنند احساس می كنند سرحال آمده و بعد از سالهای ذهن آنان از خواب بیدار شده است.

ناماین ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم كنترل بدن نام گذاری شده بود كهپس از مرگ وی بدلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نامپیلاتس متداول شد.

سیستم ورزشی است كه در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتسپایه گذاری گردید روش تمرینی پیلاتس متشكل از ورزشهایی است كه تمركز رویپیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارد بدون اینكه عضلات را حجیمكند یا آنها را از بین ببرد.

اینروش تمرینی از حركات كنترل شده ای تشكیل شده كه بین بدن و مغز هارمونیفیزیكی ایجاد كرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد از فوایداین ورزش:

 - بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن
 -
بالا بردن تمامی قوای بدن در جهت اینكه فكر و ذهن را از افكار منفی آزاد سازد بر خلاف یوگا بدن در حال حركت می باشد.
-
كاهش دهنده دردهای مهره ای و كمر
 -
ایجاد كشیدگی در ظاهر اندام
 -
بوجود آوردنده شكل ظاهری بهتر اندام
 -
شكم صاف و كمر باریك
 -
پیشرفت انعطاف و تعادل
 -
افزایش قابلیت تحرك مفاصل
 -
حجیم كردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس
 -
تقویت سیستم قلبی عروقی
 -
بالا بردن دامنه حركتی مفاصل و عضلات
 -
از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب پذیری


علاوه بر این كسانی كه ورزش پیلاتس را انجام می دهند خواب بهتر عصبانیت كمتر استرس و خستگی كمتر خواهند داشت.

ازآنجا كه این روش تمرینی در وضعیتهای ایستاده نشسته و خوابیده بدون طیمسافت و پرش و جهش انجام می گیرد آسیبهای ناشی از صدمات مفصلی را كاهش میدهد زیرا حركات ورزشی در دامنه های حركتی در سه وضعیت فوق با اجرای تنفسهای عمیق و انقباضهای عضلانی انجام می گیرد.
چرا پیلاتس به چنین پدیده موفقیت آمیزی تبدیل شده است؟

چگونه این ورزش ناشناخته امروزه تبدیل به یك روش تكمیلی ورزشی به شكل همگانی و حتی خانگی شده است؟بسیارساده ، گفتار صادقانه پیلاتس و اینكه این ورزش بسیار عالی عمل می كند و بهتمام وعده های خود عمل می كند . افراد در هر وضعیتی كه باشند، ورزشكارحرفه ای یا تازه كار، خانمهای خانه دار یا آقایان كارمند و پر مشغله اگرورزش پیلاتس را آغاز كنند اطمینان می دهیم كه نتیجه مثبت آن را خواهند دید.

باشروع پیلاتس می توان قدم به قدم تغییر ظاهر ،اجرای صحیح حركات ، بدن جدید وبهتر ، متوازن، صاف و كشیده ، بلند تر ، باریكتر و انعطاف پذیر تر با یكقدرت پنهانی ساخت.

اعتقاد پیلاتس از تقویت قوای بدنی كسب و حفظ بدنیسالم و ذهنی سالم برای اجرای خوب كارهای روزانه و دیگر فعالیتهای بدنی است. ژوزف در مونشن گلادباخ ، شهري كوچك در حومه دوسلدورف آلمان متولد شد. اوكودكي ضعيف و مريض بود كه از بيماريهايي مانند راشيتيسم، آسم و تبهايروماتيسمي رنج مي برد .نام فاميلي او پيلاتو pilatu تلفظ مي شد كه ريشهيوناني دارد. ولي بعدها پدرش آنرا به پيلاتس تغيير داد . پدرش برنده جايزهژيميناستيك بود و مادرش يك متخصص اعصاب .

روزي يك پزشك به ژوزف يك كتاباوراق و قديمي در مورد اناتومي بدن داد ، به گفته خود او: من تمام اعضايبدن را از روي كتاب ياد گرفتم. هر اندامي را كه ياد مي گرفتم حركت مي دادم . در آن زمان كودكي ساعتها در جنگل پياده روي مي كردم و حركات حيوانات رانگاه مي كردم، اينكه چطور حيوانات اندام خود را بكار مي برند و حركت ميكنند.

بگفته خود او وي حركات ورزشي شرق و غرب را عميقا مطالعه كرده بود . در سن 14 سالگي چنان روي اندام خود فعاليت كرده بود كه از تصوير بدن اوبراي نمايش آناتومي استفاده مي شد .
در زمان نوجواني و دوراني كه هنوز در آلمان بود در رشته هايي مانند بوكس ، ژيميناستيك،اسكي، و شيرجه فعاليت مي كرد.

درسال 1912 براي تعليمات بيشتر به انگلستان سفر كرد . در آنجا بعنوان يكبازيگر در سيرك كار مي كرد . تا سال 1914 او و گروهش در سرتاسر انگلستانبرنامه اجرا كرده بودند. او و برادرش در سيرك نمايش يوناني اجرا مي كردند

در سال 1914 با شروع جنگ جهاني اول او بهمراه ديگر تبعه هاي آلماني دستگيرو در بازداشتگاههاي لانكستر بازداشت شدند در همان جا او به هم قطارانشآموزش كشتي و دفاع شخصي مي داد. با اين هدف كه نيروي بدني آنها از زمانورود به بازداشتگاه بيشتر مي شود در همانجا بود كه او روش ورزشي خود را كهبعدها "كنترولوژي" ناميده شد ، طراحي كرد در همان دوران او به بازداشتگاهديگري منتقل شد و تقريبا به عنوان پرستار با زندانيان زيادي كه دارايبيماريهاي شايع زمان جنگ و حبس بودند كار مي كرد . سپس او شروع به ساختوسايلي كرد كه با اين افراد توانبخشي كار كند . اين وسايل از تختها وفنرهاي قديمي و ابزار خراب و كهنه بيمارستان بودند كه از آنها بعنوان وسايلو تجهيزات توانبخشي استفاده مي كرد

در سال 1918 آنفولانزاي مرگ زا وخطرناكي سراسر دنيا را فرا گرفت و ميليونها نفر را طعمه خود كرد كه فقطدهها و صدها نفر در انگلستان قربانيان اين بيماري بودند.

افراد ژوزف با اينكه اين بيماري در سطح بازداشتگاه بسيار شيوع پيدا كرده بود همگي جان سالم بدر بردندبعداز پايان جنگ ژوزف به آلمان بازگشت و در بخش دفاع شخصي ارتش هامبورگ برايپرورش نيروهاي پليس شروع به كار نمود علاوه بر اين بطور خصوصي نيز رويافراد عادي تمرين مي كرد .
او مي گفت: زماني كه به آلمان برگشتم تمامياين دستگاهها را اختراع كردم و تا سال 1925 آنجا ماندم و با افراد مبتلا بهرماتيسم كار و تمرين مي كردم .

من فكر كردم چرا از قدرت و نيروي زيادبدني استفاده نكنم و حركاتي را طراحي كردم كه با اجراي بسيار آهسته بطوريكه بخشهاي بسيار عميق عضلات درگير شوند و نتايج مثبتي را شاهد بودم.

در همان دوران بود كه ژوزف با رودولف فون لابن آشنا شد

وييكي از متخصصان بزرگ حركت شناسي بود .او چندين حركت ژوزف را در تمرينات وكار خود بكار برد و شماري ديگر از متخصصان بنام نيز تمرينات او را در گرمكنندهاي ورزشي خود استفاده مي كردند .
در سال 1925 از او دعوت شد تاارتش جديد آلمان را تمرين و ورزش دهد و لي از آنجايي كه او از سيستم سياسيآلمان راضي نبود تصميم به ترك كشور نمود.

با كمك چند تن از دوستانش قادر به ترك آلمان و سفر به آمريكا شد.

در راه سفر به آمريكا با كلارا (همسر آينده اش) آشنا شد .

كلارا معلم يك مهد كودك بود و از دردهاي آرتروزي بشدت رنج مي برد ژوزف با تمرينات اختصاصي خود دردهاي كلارا را از بين برد

پساز ورود به امريكا و شهر نيويورك در سال 1926 آنها در خيابان هشتم اين شهرمركز ورزشي خود را باز كردند. درست در محلي كه چندين مركز ورزشي و بخصوصباله وجود داشت در همان جا بود كه ژوزف علم كنترلوژي را بعنوان بخش اصليتمرينات ورزشكارانش قرار داد

بسياري از مربيان و سر مربيان ، ورزشكاران آسيب ديده خود را جهت ترميم اندام آسيب ديده نزد او مي فرستادند

بسياري از مربيان نيز براي افرودن تعادل و قواي بدني ، شاگردان خود را به شركت در كلاسهاي ژوزف تشويق مي كردند.

ژوزف پيلاتس يكي از هواداران سلامتي و ورزش بود از هرگونه آلودگي سيگار، الكل و ... اجتناب مي كرد.
بارها در سرماي زمستان اورا فقط با يك شلوار ورزشي كوتاه در حال دويدن در خيابانهاي نيويورك مي ديدند

درژانويه 1966 ساختمان آنها آتش گرفت . ژوزف براي نجات وسايل ورزشي بهساختمان برگشت كه ناگهان كف ساختمان زير پايش آتش گرفت و ريزش كرد و اوبراي مدتي طولاني از ميله اي آويزان مانده بود تا بالاخره ماموران آتشنشانيوي را نجات دادن گفته مي شود اين واقعه كمك بسيار زيادي به مرگ او در سال 1967 در سن 87 سالگي كرده است.

همسرش كلارا كه در امر مربيگري و صبر وحوصله چيزي از ژوزف كم نداشت به اداره مركز ورزشي تا 10 سال بعد و زمان مرگخودش در سال 1977 ادامه داد.

 

 

تهیه و تنظیم : سبک جهانی دفاع شخصی آیرون فایتر

www.IronFighter.ir

IronFighter.Shahi@Gmail.com

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    امکانات سایت تا چه حد مورد قبول شما واقع گردید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 165
  • کل نظرات : 27
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 29
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 168
  • باردید دیروز : 36
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 501
  • بازدید ماه : 1,522
  • بازدید سال : 13,771
  • بازدید کلی : 1,658,980
  • کدهای اختصاصی
    Change Language